HIGH 5: Inwazja insektów, czyli 5 pomysłów na zajęcia o owadach

High 5 – przybij piątkę! znowu w akcji! Tym razem 14 blogujących anglistek zaprezentuje Wam swoje pomysły na zajęcia. Temat przewodni to „W marcu jak w garncu„, więc możecie spodziewać się… wszystkiego! 😉 Swój wpis poświęciłam na zajęcia wiosenne, a właściwie na małe żyjątka, które, jak tylko zrobi się cieplej, pojawią się wokół nas – nastąpi inwazja insektów! Zapraszam po 5 pomysłów na zajęcia o owadach! 🐛🐜🐝🐞

Przygotowałam dla Was movement cards, zwane również action cards. Są one świetnym materiałem do nauki słownictwa związanego nie tylko z ruchem, ale i (w tym wypadku) tego związanego z owadami.
 
[Kliknij w karty, by je pobrać / Click to download]
https://drive.google.com/file/d/1C5fCtDgTh7_VVad7aJaM9GkChgqji2xV/view?usp=sharing
 
Jak/kiedy wykorzystać movement cards na zajęciach?
🐞 Jako przerywnik zajęć.
🐞 Jako rozgrzewka/zakończenie zajęć.
🐞 Rozkładamy przed sobą i uczniami karty nadrukiem do dołu – uczniowie losują po jednej karcie, a następnie wydają polecenie pozostałym dzieciom (i nauczycielowi – zawsze zachęcam do brania udziału w zabawach; bądźmy nie tylko ekspertami, ale i partnerami).
🐞 Uczniowie stają na jednym końcu sali, a my na drugim. Są zwróceni do nas twarzami. My mamy w rękach karty. Losujemy jedną i podajemy polecenie, np. Buzz like a fly! Dzieci przesuwają się o kilka kroczków do przodu udając muchy 😉 I tak losujemy karty, aż dzieci-owady dotrą do nas.
Zabawa ta świetnie sprawdza się u mnie na zajęciach na dworze, na trawie (czekam na wiosnę!).
🐞 Spin the bottle! Klasyk na moich zajęciach 🙂 Układamy karty nadrukiem do dołu w koło. Następnie wybrane dziecko kręci butelką. Odkrywa kartę, na którą wskazała butelka, czyta na głos i wykonuje polecenie.
 
 
Jak już się poruszaliśmy, to czas na chwilę wyciszenia… Książki (i to jeszcze czytane w ciekawy sposób) działają na dzieci, jak na mnie czekolada z dużymi kawałkami orzechów (siedzę wtedy cicho, żeby czasem ktoś nie usłyszał, że jem) 😛 
 
W jakich książkach możemy spotkać te małe żyjątka?
🐞 Mad About Minibeasts!” – G. Andreae, ilustracje: D. Wojtowycz.
Książkę poznałam dzięki Marii z Let’s Read in English (⬅ klik i dowiesz się więcej).
A tu dorzucam Wam zadanie dla dzieci – świetny pomysł na wyjście na dwór w celu poszukiwań: KARTA PRACY 🙂
 
Źródło: www.bookcity.pl/bigcovers/9/4/7/6/9781408309476.jpg
🐞 „Bugs! Bugs! Bugs!” – B. Barner.
A tutaj poznajcie ją z bliska ➡ Bugs! Bugs! Bugs! on YouTube.
 
Źródło: images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51wc1bcfIWL._SX496_BO1,204,203,200_.jpg
🐞 „I Love bugs!” – P. Sturges, ilustracje: S. Halpern.
Przeczytajcie i się przekonajcie ➡ I Love Bugs on YouTube.
Źródło: images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/61AvlrKF-GL._SY436_BO1,204,203,200_.jpg

Większość z nas wie, że dzieci i młodzież łatwo przyswajają wiedzę poprzez różnego rodzaju rymowanki czy piosenki.
 
🐞 Czy Wasi uczniowie znają już piosenkę „Finger Family”? Tak? Zatem czas na naukę… „Insect Family” – melodia znana, słowa też szybko zapadną w pamięć. Z młodszymi uczniami proponuję śpiewanie „na sucho” – zwalniamy melodię i śpiewamy wolniej.
🐞 Tym razem Matt nauczy nas najpierw nazw insektów, a następnie razem zaśpiewamy. Przy okazji nauczymy naszych uczniów wyrażeń: What do you see? oraz I see… Uwaga – będzie coraz szybciej! 🙂
 
 
🐞 I coś dla młodszych dzieci, w klimacie „biedronkowym” – tu akurat poznawanie bądź utrwalenie części ciała. Proponuję, by każde dziecko miało swoją biedronkę i mogło się nią bawić w trakcie śpiewania.
 
Kto nie lubi oglądać animacji? Lub nie lubił oglądać ich w dzieciństwie? Przyznać się! 😉 A tak na poważnie, to wybrałam taką, w której bohaterką jest sympatyczna gąsienica, która na swojej drodze do… spotyka… A co ja Wam będę pisać – sami zobaczcie! 🙂

Przed oglądaniem warto jest wprowadzić słownictwo (flashcards na pewno znajdziecie w Internecie). Po obejrzeniu filmu dzieci porządkują po kolei insekty, zaczynając od gąsienicy. Następnie przewijając film, możemy szybko sprawdzić, czy zapamiętały kolejność 🙂
 
Książeczka-uzupełnianka stworzona specjalnie do piosenek „What do you see?” 🙂 Przygotowałam dwie wersje – dla dzieci piszących i tych, które jeszcze pisać nie potrafią, ale na pewno potrafią rysować 🙂 Każde dziecko może taką książeczkę ozdobić, podpisać swoim imieniem. Wykorzystać można je na wiele sposobów – po nauce jednej piosenki dzieci uzupełniają książeczkę, następnie uczymy się drugiej części, uczymy się dwóch, a potem dzieci samodzielnie działają, mogą śpiewać z książeczkami, mogą uzupełniać je w trakcie słuchania i oglądania itd. Wszystko zależy od Was 🙂
 
[Aby pobrać, kliknij na grafikę z wybraną wersją / Click to download the choosen version]
🐞 🐞 🐞 🐞 🐞
 
Mam nadzieję, że już wkrótce zrobi się cieplej i będziecie mogli zacząć poszukiwania robaczków na szkolnych czy przedszkolnych placach 🙂 Bo… pomysły chyba się Wam przydadzą, co? 😉 Bawcie się dobrze!
 
A teraz biegusiem, by się trochę rozgrzać, zajrzyjcie na pozostałe blogi, które biorą udział w szóstej już edycji akcji High 5 – przybij piątkę z blogującymi anglistkami! 😉 Znajdziecie tam niesamowitą ilość marcowych i „miszmaszowych” pomysłów i inspiracji! 
🐞Pomysły przy tablicy – Miszmasz z 5 rodzajami zwierząt
🐞Małe-Duże – W marcu jak w garncu
🐞Edyta Pikulska5 pomysłów na kodowanie
🐞Easy Teaching Ideas – 5x zagraj w zielone
 
P.S. Nie zapomnijcie o podawaniu źródła, jeśli udostępniacie np. zdjęcia z materiałami. Docenicie autorów i ich pracę – uwierzcie, że to dodaje motywacji do dalszej pracy! 😉 O akcji High 5 – przybij piątkę i podaj źródło, kto do niej dołączył i co o tym sądzi, poczytać możecie TUTAJ.
Chcesz być na bieżąco z nowymi postami? Zapraszam do polubienia strony na Facebooku.
 

24 Komentarze

Dodaj komentarz