Bloggers Love Challenges: Summertime with English Freak

Cześć! Pewnie myślicie sobie: znowu jakieś wyzwania. Z czym one mi się ostatnio kojarzą? Z wylewaniem na siebie wiadra zimnej wody albo z dodawaniem zdjęć z dzieciństwa. Ale moje wyzwania do takich nie należą…

Od czego się zaczęło?
Pewnego deszczowego dnia postanowiłam przygotować dla Was nowe materiały, ale tym razem nie chciałam przekazywać ich w typowy sposób, więc zaproponowałam współpracę jednej z moich blogujących koleżanek – Ilonie z English Freak, której pomysł się spodobał.

O co w tym wszystkim chodzi?
Każda z nas przygotowała materiały: Ilona nie wiedziała, co otrzyma ode mnie, a jej materiały były niespodzianką dla mnie. Naszym zadaniem-wyzwaniem było przygotowanie pomysłów na wykorzystanie tego, co pojawiło się w naszych skrzynkach mailowych 🙂

I tak właśnie powstał pierwszy post z cyklu: BLOGGERS LOVE CHALLENGES, który tak naprawdę każda z nas mogła „ugryźć” w inny sposób! 😉

Zaczynamy!
Otrzymałam od Ilony: 6 trójkątów z kategoriami oraz 30 trójkątów różnymi grafikami, pasującymi do tych kategorii.

Oto moje pomysły na wykorzystanie SUMMER TRIANGLES od English Freak:
 
SUMMER BINGO!
Potrzebujemy: plansze z kategoriami dla każdego ucznia/pary, zakrętki z butelek (6 do każdej planszy) i trójkąty z obrazkami dla nauczyciela/ucznia prowadzącego grę.
Zasady: podajemy nazwy rzeczy widocznych na obrazkach, a uczniowie zakrywają korkami kategorie, czyli np. jeśli usłyszeli słowo shorts zakrywają kategorię Clothes & Accessories, play volleyballActivities itd.
 
SUMMER TRIANGLE MEMO w dwóch odsłonach
A. OBRAZEK + OBRAZEK:
Potrzebujemy: dwa komplety trójkątów z obrazkami na parę/grupę.
Zasady: szukamy par obrazków, oczywiście nazywając w języku obcym to, co odsłoniliśmy.
 
B. OBRAZEK + KATEGORIA:
Potrzebujemy: komplet kategorii i komplet sześciu obrazków pasujących do kategorii (można przygotować np. kategorie x 2 i 12 obrazków).
Zasady: szukamy par obrazek + kategoria.
 
 SUMMER PIZZA!
Potrzebujemy: trójkąty z obrazkami dla ucznia/pary/grupy.
Zasady: każdy uczeń/para/grupa losuje 5 trójkątów i układa z nich koło-pizzę. Następnie układa krótką historyjkę z użyciem wylosowanych wyrazów (ja stawiam na mówienie; można na czas).
 
 Summer triangles przygotowane przez ilonapp.blogspot.com
KALAMBURY
Potrzebujemy: obrazki ułożone pod odpowiednimi kategoriami – widzi tylko nauczyciel.
Zasady: uczniowie podzieleni na grupy, wybierają kategorię i starają się odgadnąć hasło z obrazka, który przedstawia n-l (mogą rysować, pokazywać, może robić to tylko n-l).
 
▲ STORY TIME
Potrzebujemy: trójkąty z obrazkami dla pary/grupy, tablica, marker, magnesy
Zasady: układamy krótką historyjkę na tablicy z użyciem wyrazów z trójkątów, lecz zamiast wpisywać dane słowo, zostawiamy puste miejsce, a po nim obrazek. Zadaniem uczniów jest wpisanie odpowiedniego słowa, np.
 
We slept in a small _________ 
Możecie też poprosić uczniów, by sami ułożyli jakąś historyjkę z obrazkami. W zależności, jaką umiejętność chcecie ćwiczyć, uczniowie mogą opowiadać lub pisać. Pisaną mogą dać innej grupie/osobie do uzupełnienia.
 
▲ CROSSWORD
Potrzebujemy: trójkąty z obrazkami (np. 2 komplety), zeszyt lub kartka
Zasady: uczniowie pracują w parach/grupach, losują np. 10 trójkątów – nie pokazują ich innym parom/grupom. Ich zadaniem jest ułożenie krzyżówki z tymi wyrazami. Następnie zamieniają się nimi z innymi grupami.
 
SUMMER PICTURE DICTIONARY
Potrzebujemy: zestaw kategorie + obrazki dla każdego ucznia (można wydrukować w pomniejszeniu), zeszyty lub kartki
Zasady: każdy z uczniów otrzymuje swój zestaw i robi słowniczek obrazkowy z podziałem na kategorie. Oczywiście obrazki podpisujemy w języku obcym 🙂
 
 GRA W BUTELKĘ / FIDGET SPINNER
Potrzebujemy: trójkąty z obrazkami i butelkę lub fidget spinner
Zasady: układamy trójkąciki w koło a następnie kręcimy butelką lub spinnerem. Butelka – uczeń nazywa 2 przedmioty, spinner – 3.
 
To samo możemy zrobić z kategoriami: drukujemy 2-3 razy same kategorie. Po wylosowaniu kategorii uczniowie podają słowa należące do nich.
 
▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲
 
Wszystkie materiały, które przygotowała Ilona, pobierzecie stąd:
 
[Kliknij w napis poniżej]
 
 
A teraz zajrzyjcie do Ilony i zobaczcie, jakie ma pomysły na wykorzystanie materiałów, które otrzymała ode mnie (sama jestem bardzo ciekawa)!
 
[Kliknij w grafikę poniżej]
▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲
Jak podobają się Wam materiały Ilony i moje pomysły? Z takimi materiałami bardzo fajnie się pracuje i można wymyślić wiele ciekawych i kreatywnych zastosowań. Co jeszcze dodalibyście do mojej listy pomysłów?
 
 

P.S. Pamiętajcie, że Ilonę znajdziecie również na Facebook’u oraz Instagramie 🙂

9 Komentarzy

Dodaj komentarz