Zimno, cieplej – wiosno przybywaj!


Wiosna to czas, na który zapewne większość z Was czeka z niecierpliwością. Pąki na drzewach, zieleń dookoła, kwitnące kwiaty… Rozmarzyłam się! Ostatnio za oknem było słonecznie i ciepło – dziś szaro i zimno…

Nie ma się co dziwić – jeszcze mamy luty. Dla mnie jest to miesiąc przygotowań do zajęć wiosennych. Korzystam z tego, że został mi jeszcze tydzień ferii zimowych, więc na zajęcia marcowe jestem już prawie gotowa 🙂 A Wy?
Jeśli nie, to może chcecie skorzystać z materiałów, które przygotowałam? 🙂

1. Zacznijmy od kolorowych FLASHCARDS. Wiemy, że są niezastąpione w pracy nauczyciela – pomagają wprowadzić i zapamiętywać słownictwo, można wykorzystać je do wielu gier i zabaw.

2. Do flashcards możemy wykorzystać KWIATOWĄ LUPĘ 🙂 W ‚lupce’ pojawiają się tylko fragmenty obrazków z flashcards*.
*Pod karty z ‚lupkami” warto podłożyć karty obrazkowe – dzięki temu możemy sprawdzić, która część obrazka pojawiła się w kwiatku lub czy dzieci dobrze odpowiedziały (myślę, że z tym akurat nie powinno być problemu 🙂 ).

Jak wykorzystać te materiały?
– do powtórzenia słownictwa na koniec zajęć,
– do rozgrzewki, jeśli dzieci znają już słownictwo itd.
Możemy wykorzystać też „prawdziwe” lupy 🙂 Stworzone zostały w takim samym formacie, jak flashcards (są na białym polu, więc również sami możecie dostosować sobie wielkości lupek do innych Waszych kart). Wycinamy środek i gotowe!
Te lupki są alternatywą dla jednej zabawy z flashcards, którą na pewno znacie (w zwykłej kartce wycinamy dziurkę, przykładamy kartkę z okienkiem do karty obrazkowej i pytamy dzieci „What is it?”. Kartkę można przesuwać w różne miejsca, by ułatwić dzieciom odgadywanie).
Stworzyłam 3 różne wielkości, ale dużo też zależy od tego, w jakim formacie wydrukijecie je sobie – pamiętajcie, że warto je zalaminować 🙂
3. SPRING MAZE to moja kolejna wiosenna propozycja. Jest dość uniwersalna, bo to Wy obieracie cel i prowadzicie do niego swoich uczniów 🙂 Do wyboru macie dwie plansze.
Jak to działa? Sami zobaczcie: spring to nasz ‚start’ – od tego obrazka zaczynamy (zwróccie uwagę na to, że są to te same grafiki, co w kartach obrazkowych). Mój cel to: yellow flower (ale tego nie mówię na razie dzieciakom). Ruszamy! Spring, butterfly, bee, bird, sun, butterfly, frog, rainbow, ladybug/ladybird, bird, yellow flower. Trudne? Jasne, że nie! 🙂 Oczywiście grę można modyfikować dorzycając np. kolory (blue bird) albo czynności (jump like a frog/The frog is jumping). Wszystko zależy od Was!
Co będzie potrzebne Wam do (wykonania) tej zabawy? 
laminator 🙂 (to jest już podstawa – bez niego ani rusz!) – zalaminujcie i cieszcie się materiałami przez dłuuuugi czas,
nakrętki z butelek – pomysłem zaraziła mnie na warsztatach we Wrocławiu Marysia z Head Full of Ideas. Wykorzystuję je w wielu zabawach i grach. W Spring Maze dzieci będą nimi zakrywać obrazki, które wymienię – stworzą ‚ścieżkę’ do celu 🙂
mazaki/markery suchościeralne – nie masz tylu zakrętek lub zapomniałeś/-aś je w domu/szkole/samochodzie? Wykorzystaj mazaki! Jeśli zalaminowaliście planszę, łatwo zmyjecie je z niej (zwykłe mazaki nie zawsze zmyjesz na sucho, ale wilgotną ściereczką lub chusteczką jak najbardziej).
4. SPRING, SPRING, WHAT DO YOU SEE? czyli kolorowanka do powtórzenia wiosennych kolorów dla najmłodszych 🙂
Możecie stworzyć mini-książeczkę dla swoich uczniów. Zanim ją rozdacie i zaczniecie kolorować z maluchami, postarajcie się nauczyć ich zwrotu „Spring, spring, what do you see?”. Dzięki temu przeczytacie ją razem. Myślę, że to spodoba się małym miłośnikom języka angielskiego 🙂
Drukować możecie w dowolnej kolejności, dwustronnie, w dowolnym formacie.
* * * * * * * * * *

Wszystkie materiały pobierzecie stąd: POBIERZ / DOWNLOAD

Do ich przygotowania wykorzystałam grafiki z mycutegraphics.com.
Znajdziecie tam również tła nawiązujące do tematu wiosny 🙂

* * * * * * * * * *
I jak podobają się Wam wiosenne pomoce? Ja chciałabym już ich użyć i poczuć wiosnę! 😉

8 Komentarzy

Dodaj komentarz