Past Simple Memo

Szósta klasa powtarza, a piąta wkrótce rozpocznie naukę czasu Past Simple. Gramatyka, czasowniki regularne, nieregularne… Nuda? Wcale nie! 🙂
Aby uatrakcyjnić naukę czasowników nieregularnych przygotowałam dla swoich uczniów grę MEMOSprawdzająca się nie tylko na zajęciach indywidualnych, ale również w klasie, gra, ćwiczy pamięć uczniów. Dlaczego nie wykorzystać tego ucząc słownictwa czy gramatyki?

Jak zapewne większość z Was (albo i każdy) wie, że podczas gry gracze odsłaniają po dwie karty. Jeśli nie odnajdą pary – odwracają je z powrotem, zostawiając w tym samym miejscu.

Przygotowałam 40 par (80 słów) kart do gry. Znajdują się TUTAJ. Forma podstawowa czasownika w zapisana kolorem czarnym, natomiast forma Past Simple różnymi kolorami.


Jak grać:

1. w licznej klasie? Wydrukować np. 3 komplety (wszystko zależy od tego, ilu uczniów jest w Waszych klasach). Podzielić klasę na 6 grup. 3 grupy otrzymują jedną część kompletu (20 par), pozostałe 3 – drugą (20 par). Jeśli np. grupa z pierwszą częścią upora się z czasownikami – zamienia się kartami z grupą, która otrzymała drugą część kompletu.

2. w małej klasie? Zapewne wystarczy 1-2 komplety (u mnie na pewno). I podobnie działamy – możemy podzielić klasę na mniejsze grupy albo usiąść razem w kole.

3. indywidualnie? Po prostu – tak, jak gra się w memo! 🙂


Jak jeszcze wykorzystać MEMO?
do podziału klasy na pary; rozdajemy daną ilość kart i uczniowie szukają swojego partnera,
– do „twórczości” uczniów; uczniowie otrzymują 1-2 pary i układają z nimi zdania twierdzące, przeczące, pytające,
– do układania „historyjek” w kręgu; rozdajemy po jednej parze czasownika każdemu uczniowi i sobie, następnie na kartce zapisujemy jedno zdanie z danym czasownikiem i podajemy kartkę kolejnej osobie. Gra toczy się do momentu, aż wszyscy uczniowie zapiszą swoje zdania.

Może macie jeszcze jakieś pomysły, jak wykorzystać memo z czasownikami nieregularnymi?

Kate

Edit: Dostępna również część z Past Participle 🙂 Zapraszam!

4 Komentarze

Dodaj komentarz